A minőségi banner készítés titkai
"Amit eléjük teszel, legyen rövid, hogy elolvassák, világos, hogy értékeljék, képekben gazdag, hogy emlékezzenek rá, de mindenekelőtt pontos, hogy a fénye vezessen."
Joseph Pulitzer mondása kitűnően prezentálja azt, hogy miért is van szüksége az embereknek, vállalatoknak bannerekre: egy olyan eszközt ad a kezünkbe, melyen képekben gazdagon, pontosan és világosan továbbíthatjuk az üzenetünket a vásárlók, a leendő ügyfeleink felé, de legalábbis felhívhatjuk magunkra a figyelmet.
Ezzel az eszközzel nagyon könnyen szem előtt maradhatunk termékeinkkel, szolgáltatásainkkal szinte bárhol. Kutatások bizonyítják, hogy az emberi agy sokkal könnyebben jegyzi meg és fogadja be azt az információt, amit lát, mint amit hall. Éppen ezért egy megfelelően elkészített banner nagyon is hatásos tud lenni, nagyon hamar elkapja az emberi figyelmet.
Cikkünkből megismerheted a banner készítés előnyét, folyamatát és lehetőségeit is, hogy ha esetleg bizonytalan vagy ennek az egyszerű, de nagyszerű eszköznek a használatában, az olvasás végére te is is kedvet kapj hozzá.
Miért válaszd marketingeszközként a bannert?
Az egyik legegyszerűbb és szinte a legolcsóbb látványos marketingeszköz a banner vagy másnéven roll-up. Pillanatok alatt felhívhatjuk termékünkre, szolgáltatásunkra a figyelmet egy megfelelően megtervezett, színes, tömör információkat átadó eszköz segítségével.
Leggyakrabban kiállításokon, expókon, áruházakban különböző termékek előtt vagy a sorok között álló hostessek mögött találkozhatunk ilyen vagy ehhez hasonló dolgokkal. Miért? Ennek nagyon egyszerű oka van: pillanatok alatt felállítható és összecsomagolható eszközről van szó, mely bárhova kihelyezhető, összepakolható és továbbvihető. Egyszerűsége persze nem jelenti azt, hogy ne lenne hatásos, hiszen gondoljunk csak bele: sétálva a polcok között sokszor csak azokra a termékekre fókuszálunk, melyeket tudatosan meg szeretnénk venni, amikért betértünk a boltba.
Amikor azonban a termékeket nézegetve egyszer csak feltűnik egy nagy méretű, színes reklám, az bizony figyelemfelkeltő tud lenni és máris szeretnénk tudni, hogy mi van rajta, melyik az a termék, ami elterelte a figyelmünket a mindennapi vásárlásról. A hostess lányokhoz is szívesebben megyünk oda az áruházban megkóstolni a terméket, ha nem kell őket faggatni, hogy mit is kínálgatnak, hanem már távolról szemügyre vehetjük, a bannerről tájékozódhatunk a termékről.
A banner vagy roll-up mobilitása
Egy marketingeszköznek hatalmas előnye tud lenni, ha mozgatható, mobil, nem egy állandó helyen reklámozza cégünket. Ezáltal több emberhez juthat el az üzenetünk, így a termékünk, szolgáltatásunk is, vagyis hatásosabb lesz a marketing. A banner, könnyű súlyának és egyszerű összeszerelhetőségének köszönhetően bárhol, bármikor felállítható percek alatt, különösebb erőkifejtés nélkül. Szállítása megoldható egy egyszerű henger alakú táskában, melyben feltekerve szállítjuk magát a bannert és a szétszerelt vázat is. Ez az egyszerűség engedi meg nekünk azt is, hogy akár egy vázhoz, többféle bannert készítsünk el, amennyiben valamilyen okból változtatni szeretnénk a megjelenített tartalmat. A vázat elég egyszer megvenni és többféle reklámanyagot nyomtatni hozzá. Ez hasznos lehet a változatosság kedvelőinek is. Amikor már minden más elkészült, nincs más dolgunk, mint a váz csöveit egymásba helyezni, majd felhúzni rá a roll-upot a végére szerelt kampó segítségével.
Banner készítés változatos méretben
Természetesen ahány féle designt képzelünk el a bannerünkön, annyiféle méretben mutathat jól. Az ilyen, változatos igények miatt számos méretben elkészíthető egy roll-up. Attól függően, hogy mennyire szeretnénk kitűnni a tömegből a reklámmal és az elkészült design mekkora méreten mutat a legjobban, számos opció közül választhatsz. Egy banner magassága 200-250 cm között mozog, szélességét pedig 85-200cm között választhatjuk meg, nagyságának csak a pénztárcánk szabhat határt.
A méreten kívül megválaszthatjuk még az állvány típusát is. Van lehetőség X, L és Standard váz választására is. Az X és L megnevezések mindkét esetben a támaszték formáját jelölik, a Standard formának a kitámasztása pedig a talpban elhelyezett ékekkel történik, maga a váz pedig két egymásba helyezett vékony csőből áll.
Banner készítés anyaga és árazása
Természetesen, mint minden nyomtatási terméket, ezt is többféle anyagból lehet elkészíteni, azonban nem mindegyik praktikus. A lehető legjobb választás a téphetetlen filmanyag, melynek előnyei:
- Bármely típusú és bármekkora méretű banner alapanyagként szolgálhat
- Ahogyan a nevében is benne van, szakadásmentes, nem lehet eltépni az anyagot, így az tartósabb lesz
- Vízálló, illetve UV-álló (azonban érdemes rá plusz laminálást kérni, hogy az erősebb karcolásoktól is védve legyen). Ennek köszönhetően kültéren is bármikor használhatjuk
- Matt felületet biztosít, hogy napsütésben is minden szögből tökéletesen látható legyen a rajta lévő kép és üzenet
A banner készítés ára nagyon változó, akárhány üzletnél nézünk szét, szinte mindenhol eltérő árakat fogunk találni. Fontos, hogy ebben az esetben kiemelkedő jelentőséggel bír, hogy ne a legolcsóbbat válasszuk, hiszen ahogy a mondás tartja: "Olcsó húsnak híg a leve.", így ha tartós eredményt szeretnénk, vizsgáljuk meg, hogy mitől is olyan alacsony az adott üzletben a roll-up készítés ára.
Egy dolog közös mindenhol az árakat tekintve: mérettől függ az összeg nagysága. Értelemszerűen, minél nagyobb felületet szeretnénk nyomtattatni, annál magasabb lesz a végösszeg is. Egyes helyeken a színek száma is számít: minél többféle színből állítjuk össze a designt, annál drágább lesz, azonban ez kevesebb üzletben jellemző.
Összességében elmondható, hogy az árak csakis a képzeletünkön múlnak: minél nagyobb, színesebb, annál drágább a végeredmény. Azonban ez egy olyan dolog, melyen nem szabad spórolni, hiszen váratlan eredményeket lehet vele elérni. Figyeljünk rá, hogy jó grafikust válasszunk a megtervezésre (sok nyomdában már házon belül vállalják a tervezést), megfelelő technikával és precizitással dolgozó nyomdát válasszunk és jól döntsünk a támaszték esetében is. A végeredmény egy tartós és hatásos marketingeszköz lesz!