Szórólap nyomtatás
A szórólap a cég kicsi arculata ezért komoly figyelmet érdemel a tervezési fázisban. Fontos megtalálnunk az egyensúlyt a színek, a képek és a szöveg mennyisége között. Manapság a szórólap nyomtatás legfőbb célja, nem a teljes körű tájékoztatás hanem a figyelem felkeltése és az ügyfél érdeklődésének a bevonzása. Ennek a legjobb módja, ha rövid tömör, információban gazdag szövegezéssel és minőségi képekkel indítjuk a tervezést. Terméktől függően kell megválasztanunk az alapanyagot, a színeket és a terjedelmet. A szórólap mennyiségén kívül ezek az információk határozzák meg a szórólap árát és, hogy milyen technológiával lehet készíteni. Kis mennyiség esetén a gyártás típusa digitális nyomtatás, nagy mennyiségű szórólap készítés ofszet eljárással készül.
Szórólap típusok
-
Normál szórólap nyomtatás
Általánosságban véve tényleg szórólap, amit nagy mennyiségben szórnak, hogy minél több emberhez eljusson. Legtöbbször 90-130 gr közötti papír A5 vagy A6-os méret 1 vagy 2 oldalas nyomtatással. A normál szórólap gyártási ideje függ a választott nyomdatechnikától, 1000db alatti mennyiségig digitális nyomtatással 1-2 napos határidővel, 1000db fellett ofszet eljárással készített szórólap esetén 3-5 nap átfutási idővel lehet számolni.
-
Hajtott szórólap készítés
Akkor kerül elő, ha több információt szeretnék közölni az ügyféllel. Inkább vastagabb papíron 130-250 gr között. A gyártási folyamat a nyomtatással kezdődik ami után biegeljük a papírt, hogy hajtásnál ne törjön ki és vágjuk. Olyan hajtott szórólapnál ami 200 gr fölötti papírra kerül és a teljes felület színnel nyomtatott érdemes fóliázni a felületet, hogy a hajtott éleknél ne törjön ki a festék, szép legyen a végeredmény.
-
Perforált szórólap készítés
Fontos a visszajelzés. A legjobb módja annak, hogy felmérjük a perforált szórólap erejét ha azt közöljük a célközönséggel, hogy a kezükben tartott szórólappal együtt kedvezményt kaphatnak. Ezt megtehetjük úgy, hogy szimplán csak bele írjuk a grafikába és a teljes lap maga a kupon, de ebben az esetben visszavesszük az ügyféltől és nem marad nála a későbbiekben hirdetésünk vagy elkülönítünk egy részt a szórólapon amit letépve érvényét veszi a kedvezmény. Ezt a letépést segíti a perforálás ami egy szaggatott bevágás a lapon.